Sepsal jsem pár užitečných pojmů okolo MAXka, které se často objevují v diskusích. Snažil jsem se vybrat ty, se kterými se často nesetkáte v manuálu k 3d studiu a tudíž které by mohly někoho zmást. Časem možná rozšířím. [color=orange]blueprinty[/color] - plány aut, lodí, letadel,... v bočním, horním, nebo předním pohledu [color=orange]Global Illumination (GI)[/color] - poměrně časově náročné algoritmy, které vytváří osvětlení scény sestávající nejen z přímého světla, ale i z odraženého od povrchů předmětů. Výsledkem je měkké, realistické osvětlení. [color=orange]HDRI[/color] - Panoramatická fotografie s vysokým dynamickým rozsahem (poměrem světelnosti nejtmavšího a nejsvětlejšího místa). I když tento rozsah nelze na běžných monitorech zobrazit, využívá se velmi často pro reflexe (odrazy) [color=orange]lowpoly[/color] - modelování například do her, kdy máte zadaný limit polygonů, kolik můžete maximálně použít (řádově tisíce) [color=orange]highpoly[/color] - opak lowpoly, modelování kdy vás v počtu polygonů omezuje jen váš hardware (klidně miliony polygonů) [color=orange]Scanline, Mental Ray, Final render, V-ray, Brazil, Maxwell[/color] - renderery, tedy koncový článek MAXka, který má na starosti vytvoření finálního obrázku [color=orange]Subdivision modelling[/color] - technika modelování, kdy nejprve vytvoříte "hranatý" model s malým počtem polygonů a aplikujete modifikátor meshsmooth [color=orange]postprodukce[/color] - úpravy obrázku po vyrenderování, například úprava jasu, kontrastu, nebo třeba záře, atd [color=orange]RTFM[/color] - z anglického Read The Fucking Manual = "přečti si ku**a manuál" [color=orange]toon[/color] - efekt kresleného (komiksového) obrázku [color=orange]WIP[/color] - z anglického Work In Progress = rozdělaná práce. [color=orange]Wire[/color] - drátěný model, kde je vidět jak jsou na povrchu objektů uspořádány polygony [color=orange]Z-brush[/color] - program třetí strany používaný pro organické modelování